Disclaimer

This blog is just for sharing an idea, fact and opinion regarding comparative religion studies. Author has no intention to mocking or insult others. Interested parties, may reproduce or quote materials published unconditionally.Comment should be accompanied by names or pseudonyms. Anonymous postings and those contains profanities and obscenities with intention to insult others will be rejected. Do provide any feedback or comment at the bottom of entry.



Blog ini adalah nota pengalaman dan perkongsian untuk diri penulis dalam menjalani kehidupan dan dakwah perbandingan agama. Tiada niat untuk menghina atau memalukan mana mana pihak. Sekiranya mempunyai cadangan atau pendapat membina, adalah dialu-alukan utk berkongsi. Sebarang artikel dan tulisan di blog ini dibenarkn diulang siar tanpa syarat utk perkongsian. Blog ini juga melahirkan pendapat dan pandangan peribadi yang tidak mencerminkan pandangan sebenar mana-mana pihak khususnya organisasi yang disebut dalam tulisan blog ini.





Monday, June 8, 2009

Surat Terbuka Buat Azlina Jailani

Aslmualaikum warahmatullahiwabarakatuh.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Kehadapan kak Azlina Binti Jailani,

Apa khabar? Diharapkan Kak Lina berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya dgn izin Allah SWT, Tuhan Sekalian Alam.

Kak Lina,

Terlebih dahulu, sy ingin memohon maaf krn tidak pernah berpeluang utk berjumpa dgn akak dan memberitahu akak ttg keindahan Islam itu. rasanya akak pernah mengetahui apa itu Islam dan bagaimana mempraktikkannya.

Minta maaf juga krn sayalah punca akak memilih utk murtad. Kerana saya tidak sedar bahawa di luar sana ada insan yg masih tercari2 jalan kebenaran sedangkan sy leka dgn nikmat duniawi ini. Maha Suci Allah. Mohon dimaafkan krn saya tidak membantu akak mencari2 jalan benar yg dituntut oleh Allah SWT.

Saya dan umat Islam tidak mengeji akak. Kembalilah ke jalan yg lurus. jalan yg benar. jalan yg diredhoi. Ini krn hanya Islam agama yg benar dan diterima. Maafkan sy krn terpaksa memberitahu kebenaran yg pahit ini. sesungguhnya Islam hanya agama terbaik dan benar.

Marilah kembali ke jalan dimana akak dilahirkan Islam, dibesarkn Islam dan kami mendoakan agar akak meninggal dunia dalam Islam. Allah SWT itu Maha Pengampun. Dia Maha Penerima Taubat. Bertaubatlah kpdNya. Selagi nyawa dikandung badan, kembalilah.

Kami berjanji tidak akan menyakiti akak hatta mencemuh akak atas apa yg telah berlaku. kami juga melakukan kesilapan dan tidak dapat mengelakkannya. begitu juga dgn akak. Kesilapan ini wajar ditebus. Kembalilah kpd agama Islam. Hanya Islam agama Allah. Agama yg diredhoi.

Akhir sekali, kami mendoakan moga suatu hari nanti akak akan terbuka hati utk kembali. Jadilah org yg mencari krn insyaAllah akak akan bertemu dgnNya. kami tidak akan berhenti mendoakan kesejahteraan dan keselamatan akak sehinggalah akak kembali dan bersama2 kami.

Moga akak kembali menjadi sebahagian dpd kami, umat Muhammad SAW.


saudaramu,

yusuf mujahidin

No comments:

You may interest

Blog Widget by LinkWithin