Disclaimer

This blog is just for sharing an idea, fact and opinion regarding comparative religion studies. Author has no intention to mocking or insult others. Interested parties, may reproduce or quote materials published unconditionally.Comment should be accompanied by names or pseudonyms. Anonymous postings and those contains profanities and obscenities with intention to insult others will be rejected. Do provide any feedback or comment at the bottom of entry.



Blog ini adalah nota pengalaman dan perkongsian untuk diri penulis dalam menjalani kehidupan dan dakwah perbandingan agama. Tiada niat untuk menghina atau memalukan mana mana pihak. Sekiranya mempunyai cadangan atau pendapat membina, adalah dialu-alukan utk berkongsi. Sebarang artikel dan tulisan di blog ini dibenarkn diulang siar tanpa syarat utk perkongsian. Blog ini juga melahirkan pendapat dan pandangan peribadi yang tidak mencerminkan pandangan sebenar mana-mana pihak khususnya organisasi yang disebut dalam tulisan blog ini.





Monday, June 1, 2009

Aslmualaikum wbt.
Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW

Penulis telah berkesempatan menghadiri suatu program FORUM OF COMPARATIVE RELIGION (FCR) anjuran Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (PERKIM) Ampang di Masjid Taman TAR, Ampang Jaya tahun lalu. Penulis dan peserta lain diberi pendedahan ttg agama2 samawi yg mendominasi dunia. dan yg paling popular tentunya Yahudi atau Jew, Kristian (Nasrani), Hindu (majusi) dan Buddha.

Sekiranya berminat utk menghadiri program 2 hari (8 pagi - 6 ptg) ini,
silalah berhubung dgn penulis menerusi blog ini atau,

hubungi - 0176670810
e-mail - kkepo_87@yahoo.com


Sekiranya mahu mengadakan dengan kumpulan yg lebih besar atau IPTA/S adalah digalakkan dan tertakluk kpd perubahan masa dan kesesuaian penceramah.

Ini krn, penganjur mmg mengharapkan lebih ramai lagi remaja dan belia hadir ke program seumpama ini dan berkongsi dgn saudara terdekat.

Program ini mengenakan bayaran RM 100. Tujuannya adalah bagi menyokong usaha kempen 1 bilik hotel, 1 Tafsir Al Quran - bagi memberi pendedahan kpd pelancong asing dan bukan Islam memahami Islam secara asas. Di sesetengah tempat, gereja mempelopori usaha dgn Bible disediakan disetiap bilik hotel.

Bayaran ini juga bagi menampung makan minum peserta serta peserta akan dibekalkan dgn buku2 ttg agama2 yg bakal dibincangkan termasuklah senaskhah BIBLE versi King James. Juga dibekalkan (sekiranya masih mempunyai stok) VCD atau DVD koleksi ceramah Allahyarham Ustaz Ahmad Deedat mengenai dialog antara agama.

KLIK SINI utk menonton debat oleh Allahyarham Ustaz Ahmad Deedat.

********

Penceramah terdiri daripada mereka yg pakar dalam pengajian Bible, agama2 Kristian, Hindu, Buddha dan Yahudi serta bekas2 paderi dan penganut asal agama tersebut.

dengan bayaran RM 100 itu juga, peserta akan melalui 3 fasa program iaitu:

1. Pengenalan dan dialog antara agama.

2. Sesi kedua melibatkan dialog dgn ketua2 agama.

3. Lawatan ke Gereja, Kuil dan Tokong.

Program seumpama ini wajar disertai krn ianya memberi pendedahan kpd kita.

p.s

Jangan bimbang akan goyang akidah krn dgn menghadiri program ini, kita akan lebih sayang dan insyaAllah akan lebih teguh pegangan Islam kita.


bersambung/

No comments:

You may interest

Blog Widget by LinkWithin