Disclaimer

This blog is just for sharing an idea, fact and opinion regarding comparative religion studies. Author has no intention to mocking or insult others. Interested parties, may reproduce or quote materials published unconditionally.Comment should be accompanied by names or pseudonyms. Anonymous postings and those contains profanities and obscenities with intention to insult others will be rejected. Do provide any feedback or comment at the bottom of entry.



Blog ini adalah nota pengalaman dan perkongsian untuk diri penulis dalam menjalani kehidupan dan dakwah perbandingan agama. Tiada niat untuk menghina atau memalukan mana mana pihak. Sekiranya mempunyai cadangan atau pendapat membina, adalah dialu-alukan utk berkongsi. Sebarang artikel dan tulisan di blog ini dibenarkn diulang siar tanpa syarat utk perkongsian. Blog ini juga melahirkan pendapat dan pandangan peribadi yang tidak mencerminkan pandangan sebenar mana-mana pihak khususnya organisasi yang disebut dalam tulisan blog ini.





Friday, January 8, 2010

Lagi...

Ketika dijemput oleh adik2 di Dewan Raja Al Malik Faisal, Pusat Asasi UIA smpena makan amal malam anjuran Kelab Perkim UIA, sy berkesempatan mengutarakn isu penggunaan nama Allah kpd bekas penganut Kristian sendiri - Bro Lim Jooi Soon.

Bro Lim merupakan bekas penganut protestant.

isu penggunaan nama Allah yg dibuat oleh Gereja Katholik dan diberi kebenaran oleh Mahkamah Tggi baru2 ini dijawabnya dgn jawapannya yg cukup mudah.

sy : "pd pndgn sy..........keliru.......salahguna.....niat tk baik...........................syirik................triniti...................Allahu Ahad......................."

Bro Lim: "Dlm Quran sebut Allah Tuhan umat Islam saja atau Allah Tuhan sekalian manusia?"

"Dan Nabi kita marah tk masa pendita Kristian dari Najrat berdialog dgn baginda semasa di Masjid Nabawi dan mereka menyebut Allah Tuhan kita..?"

Jawapan sy.."tidak"

Bro Lim: "jadi?"
"pndgn mn lebih penting, pndgn kita atau apa yg Allah telah tetapkn?"



Wallahualam bisawab

1 comment:

mamai said...

pada mereka bukan pandangan yang penting tapi siapa yang akan dapat untungnya

You may interest

Blog Widget by LinkWithin